Dagens goda gärning :)

Ja idag har jag sannerligen gjort två goda gärningar :) Den första hände på bussen idag när jag skulle åka från hbg hem här till Billesholm. Det började med att busschauffören var väldigt otrevlig mot passagerarna och skrek till dem, körde som en idiot rent ut sagt, på 50vägarna drog han på upp till 80km och det gör man inte med så mycket folk på bussen.Inte nog med det så tvärnitar fanskapet vid busshålsplatserna så alla i bussen flyger fram i bussen, inte nog med det så går en äldre dam på bussen och frågar chauffören snällt om han kunde vänta att köra tills hon hade satt sig ner och han ger henne bara ett hånflin till svar, Precis när damen skall sätta sig ner så trampar han plattan i mattan och damen trillar baklänges och smäller bakhuvudet i ett utav trappstegen i bussen och vad gör jag då,, Jo jag flyger bak till damen sätter mig ner med henne och frågar givetvis hur det är med henne om hon har ont,känner sig yr,mår illa och hela den biten hon kan ha fått en lättare hjärnskakning eller något annat kunde vara brutet på henne. Busschauffören bryr sig inte ens om detta stannar inte bussen eller något frågar inte ens hur det gick eller något.. Kan upplysa er om att jag redan var förbannad på honom och detta gjorde verkligen inte saken bättre. Men jag fick upp damen på ett säte och sa till henne att hon måste uppsöka en läkare om det blir värre och i så fall skicka räkningen till skånetrafiken för detta ska dem verkligen inte komma undan med. Så damen frågade efter min adress och telefonnummer så det fick hon. När jag väl kom hem var jag så jäkla förbannad på denna chaufför så jag i ren ilska ringde till skånetrafiken och förklarade hela denna resa för dem och sa rent ut sagt hur jäkla arg och förbannad jag var. Dem skulle givetvis skicka detta vidare till chefen på skånetrafiken. Jag tycker detta är för jävligt rent ut sagt eftersom vi betalar dyrt för att det ska vara sååå bra att åka med buss och tåg.. Detta är verkligen inte förts gången jag är förbannad under en bussresa och är lika glad varje dag jag kommer hem levandes efter att ha åkt bussen hem. Så med detta avkräkande från mig känner jag mig väldgt nöjd efter dagens insattser, så nu kan jag med gott samvete gå och lägga mig och hoppas på att de gör något åt denna människa till chaufför..
Imorgon är det en ny dag med nya saker som händer och mer info kommer då :)
Trevlig kväll:):)
///Ann-Sofi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0