Akuten och ensam hemma

Ja för att börja med gårdagen tillbringade jag och min pojkvän fredagskvällen och natten på akuten eftersom jag hade grymt ont i min mage så hjärtat sa att vi kör in nu, väl inne på akuten fick vi vänta ett tag sen när jag väl kommer in fick jag träffa ssk och efter det kom vi till ett annat rum, allt gick bra fram tills dem skulle ta blodprover på mig. Jag har ju inte dem bästa blodkärlen i mina armveck men det tyckte ju hon som stack mig och hur tror ni det känns när hon sticker mig och inte hittar entt blodkärl ens och sen gräver efter det, jo det gjorde så in i helvetes ont så det var bara till att dra ut nålen igen och det slutade med att det blev en butterfly i handen i stället där jag har väldigt bra kärl. Så hon fick dem proverna hon behövde men jag kan ju meddela er om att jag ser ut som jag har blivit misshandlad på min vänstra arm. Efter en dels väntan fick vi provsvaren som inte visade något utan dem misstänkte att jag hade fått magkatarr så nu går man på medicin för det.. Så när vi väl kom hem var det sängen direkt och helt utslagna och jag har full förstålese för att hjärtat var trött eftersom han hade varit i gång sen kl6 på morgonen. Men han är verkligen guld värld för detta.
Sen idag då strålande väder har det varit så vi har varit ute i solen nästan hela dagen och bara varit duktiga. Sen var det dax för hjärtat att åka iväg med jobbet så nu är man hemma själv men gud vad tomt det är här, tur han kommer hem ikväll eller inatt i alla fall så man slipper sova själv. Usch nej nu ska jag hänga lite tvätt sen återgå till tvn och min underbara bok som hjärtat köpte till mig för jag hade varit duktig:)


ha det superbra, krams

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0